آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن
سرخط خبرها

نظارت سفت‌و‌سخت بر بازار بی‌در‌و‌پیکر معاملات مسکن مشهد | پلمب ۳۰۰ بنگاه غیرمجاز در مشهد از ابتدای سال تاکنون

  • کد خبر: ۱۷۴۲۰۱
  • ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
  • ۴
نظارت سفت‌و‌سخت بر بازار بی‌در‌و‌پیکر معاملات مسکن مشهد | پلمب ۳۰۰ بنگاه غیرمجاز در مشهد از ابتدای سال تاکنون
‌در چند سال اخیر قوانین مختلفی برای سامان‌دهی بازار مسکن و اجاره‌بها وضع شده است، اما شواهد نشان می‌دهد آنچه اکنون حاکم است، رعایت‌نشدن قوانین است.

به گزارش شهرآرانیوز، ‌در چند سال اخیر قوانینی بر سامان‌دهی بازار مسکن و اجاره‌بها وضع شده است، اما شواهد نشان می‌دهد آنچه اکنون حاکم است، رعایت‌نشدن قوانین است. تعیین حق کمیسیون برای بنگاه‌های املاک که در گزارش میدانی شهرآرا نیز آمده است، در بنگاه‌های املاک مشهد به هیچ وجه رعایت نمی‌شود. تعیین افزایش نرخ سالانه اجاره‌بها که امسال هم مجدد اجرا شد هم به‌درستی اجرا نمی‌شود. حال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر شد تعیین نرخ اجاره‌بها بر اساس مناطق مختلف شهری از طریق یک نرم‌افزار که در اختیار بنگاه‌های املاک مشهد قرار می‌گیرد، انجام شود، اما با توجه به سابقه ناموفق اجرای چنین قوانینی، معلوم نیست این روش تعیین نرخ موفق و قابل اجرا خواهد بود یا نه.

شاید در شرایط کنونی نظارت مستمر بر عملکرد بنگاه‌های املاک مسکن تنها اقدامی باشد که تا حدودی از تخطی و آزادی عمل آن‌ها در معاملات بکاهد، اما مطالبه و گزارش مردم هم اقدام مؤثری برای رعایت قوانین وضع‌شده است.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی در همین خصوص از تشدید نظارت بر فعالیت بنگاه‌های املاک خبر داد و تصریح کرد: گشت‌های مشترک بازرسی با محوریت فرمانداری، اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان، اداره بازرسی و نظارت بر اصناف، اداره نظارت بر اماکن و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی انجام می‌شود که تمرکز این گشت‌ها بر موضوعاتی نظیر حق‌الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخ‌نامه، درج حق‌الزحمه در اجاره‌نامه و مبایعه‌نامه و همچنین رعایت سقف ۲۰درصدی افزایش در اجاره‌بهای مسکن طبق مصوبه شورای عالی مسکن است.

نظارتها بر بازار مسکن با شدت بیشتری ادامه دارد

به گفته محسن صیادی، تاکنون پلمب واحد‌های مشاوران معاملات ملکی در مشهد تأثیر زیادی بر رعایت قوانین داشته است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین این واحدها در خیابان هاشمیه پلمب شد. در منطقه الهیه و نقاط دیگر شهر نیز تعدادی بنگاه املاک پلمب شد. بازرسی اتاق اصناف مشهد این نظارت‌ها را با شدت بیشتری در روز‌های آینده ادامه خواهد داد.

صیادی تصریح کرد: اکنون قوانین مربوط به اجاره مسکن و معاملات ملکی برای خریدار، فروشنده و بنگاه‌دار کاملا مشخص است. بنابراین هر‌گونه دریافت وجه خارج از این چارچوب تخلف محسوب می‌شود. بنگاه‌های املاک نباید‌ تصور کنند که با تعیین حق کمیسیون سلیقه‌ای می‌توانند از مستأجر، خریدار و فروشنده وجه بیشتری دریافت کنند.

وی افزود: البته که مردم و گزارش‌های آن‌ها در صورت مواجهه با تخلفات کمک بزرگی برای رفع مشکلات خواهد بود. شهروندان باید از حقوق خود مطلع باشند، با بی‌قانونی برخورد کنند و به مراجع مربوط گزارش دهند تا کمک بزرگی به اجرای قانون باشد.

تعیین تکلیف‌ ۶۰۰ بنگاه غیرمجاز

همچنین حسین رستمی، رئیس اتحادیه املاک مشهد، با بیان اینکه براساس تصمیم مسئولان تنظیم بازار مقرر شده است تا پایان شهریور همه واحد‌های صنفی غیرمجاز تعیین تکلیف شوند، گفت: در همین  راستا همه بنگاه‌های املاک غیرمجاز باید برای کسب پروانه صنفی اقدام کنند؛ در غیر این صورت واحد آن‌ها پلمب می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۳۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز پلمب و به ۶۰۰ بنگاه غیرمجاز نیز اخطار داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
0
محمد مولایی تو جاده سیمان دهرود هستش خواهشن پلمب کنید املاکش را بدبخت کردن مردم رو
امیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
1
کلا بایدجمع بشن ویک نرم افزارودفترجامع برای معاملات مسکن باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
1
کاش همانطور که سند زدن ماشین از دفاتر ثبت اسناد حذف شد
سیستمی طراحی شود که صاحب خانه و مستاجر و یا خریدار با مراجعه به آن قرار داد نوشته شود و از دلال بازی و قرطاس بازی ها جلوگیری شود بعضی از بنگاهها عامل گرانی اجاره و خرید و فروش هستند
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
1
سلام ، از اینکه به فکر مردم هستید خیلی ممنونم ، ولی یه فکری به حال مردم منطقه کم برخوردار مثل مناطق( شهرک شهید رجای) هم بردارید ، اوضاع اجاره های این مناطق با خانه های درب وداغون ، خیلی افتضاح می باشد هر کسی هر طوری دلش می خواهد قیمت میده املاکی ها هم که بدتر ازهمه تازه خیلی هاشون غیر مجازن ، حولوگرام که ندارن، تا آمارشون دربیاد ،
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->